CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Thursday, February 3, 2011

Masalah


Entri aku kali ini, aku nk ceritakan keserabutan di minda ini...kita sebagai manusia tidak lari dengan masalah..masalah beso ker..kecil ke...serabut laa bile pikir...apa yang perlu aku lakukan?aku pasti setiap perkara pastinya ada penyelesaian...aku memohon kekuatan dariNya..apabila kita ada masalah, mohon dariNya,tapi itu lah..kadang-kala aku terfikir gakz, kenapa waktu susah jerk baru teringat Allah, sesungguhnya, tidak kira apabile kita di waktu senang atau susah, sentiasa la mengingatiNya..Aku pasti setiap masalah itu adalah merupakan satu dugaan daripada Allah tetapi mungkin juga satu pembalasan ke atas kesalahan pada masa lalu. Jika setiap masalah yang kita alami ini menjadi penghapus dosa kita, alangkah baiknya dan indahnya. Aku percaya setiap masalah yang datang ini adalah dugaan yang akan memberi hikmah selepas kita menghadapinya. Untuk menghadapi ini aku akan terus dan cube untuk menguatkan minda dan iman ini...Aku akan cube untuk menghadapi masalah ini, aku percaya bile pemikiran tenang dan kurangkan pemikiran akan masalah ini,InsyaAllah masalah yang dihadapi bertambah mudah diselesaikan. Aku memohon agar aku diberikan sinar harapan untuk meneruskan hidup dalam dunia yang dana dan penuh dengan pancaroba ini. Aku harus sentiasa menguatkan iman aku. Ya Allah aku mohon di kuatkan iman dalam diri ini..Sesungguhnya Allah itu Maha Adil dan Mendengar. Aku harus sentiasa bersyukur atas segala yang aku ada kini, jangalah kerana sedekit perkara aku merungut..Aku bersyukur aku masih dikurniakan tangan untuk menulis dalam blog ini, mata untuk melihat keindahan alam ciptaanNya, melihat family ku, melihat semua benda, aku bersyukur ada telinga untuk mendengar keasyikkan alunan muzik, kemerduan suara ibu dan ayah, adk beradik dan sahabat-sahabatku, aku mempunyai deria rasa yang aku dapat merasa makanan, aku mempunyai kesihatan yang baik, aku mempunyai segala-galanya..Sesungguhnya Allah itu Maha sempurna, setiap yang dijadikan pada kita ada hikmahnya. Walaupun kita sombong dan terlalu sedikit bersyukur padaNya..pernahkan Dia menahan rezeki kita?Apa yang aku lihat, walaupun seseorang itu tidak mengingatiNya tetapi limpahan rezeki dariNya tidak pernah kurang.Malahan semakin banyak diberi olehNya kepada kita.....So, arini juz nk share doa..


doa ketika sukar menyelesaikan masalah:

4 comments:

Anonymous said...

setiap masalah hadapi dgn tenang n jgn melatah...luahkan segala rasa terbuku di solat lewat mlmmu... setiap ape berlaku ada jlnan... jgn ditunjuk masalah pada wajah...sembunyikan...sebaik2 manusia adalah sabar dlm segala ujian yg diberi ditmbh dgn manis setiap senyuman walau serabut mana pun dia...senyum sokmo...

Anonymous said...

u asked for strength, and Allah gave u difficulties to make u strong.
u asked for wisdom, and Allah gave u problems to solve.
u asked for prosperity, and Allah gave u the brain and brawn to work.
u asked for courage, and Allah gave u danger to overcome. u asked for love, and Allah gave u troubled people to help. u asked for favours, and Allah gave u opportunities. U RECEIVED NOTHING U WANTED, BUT U RECEIVED EVERYTHING U NEEDED. :)

shiha_87 said...

thnx semua...

shiha_87 said...

thnx semua...