CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Monday, March 2, 2009

Nora keNe Kuat!

hari ini aku dapat panggilan dr kak alea..kak alea bg taw aku yang ada sorunk dak tuisyen aku ni tak suke aku ajar....hati ini bagai tertusuk2..nak g tuisyen pun serba salah...herk!!!aku memulakan langkah ku...

sampai tempat tuisyen aku seharusnya ajar dak ni..tpi arini aku kene ajar sekumpulan dak laen..pas abh ajar..akak alea panggil...nora..bace ni..beberapa keping kertas a4 sume ada tertulis pasal guru2 yg mengajar..pasal aku???ada tak??msti ar..yg baek??buruk??hehe...hnya terdapat satu sahaja...tertulis begini..teacher nora :she need to improve her...........takyah ar nak abh kan..hehe..gara2 aku tak taw satu bahasa klasik tuk bahasa malaysia...yang sedeynya dia kata aku tak pandai mengajar...aku terkedu...selama hampir 4 bulan kot aku ajar dia..dia kata aku tak pandai ngajar...hati ini Ya Allah..sedey sgt!Waktu tu aku bace kat kertas skit jek komen nyaa..tpi dia kata kat kak alea segala2nya..pasal aku...aku tak taw mngajar..tak macam ckgu sek..mmg aku bukan la ckgu sek..aku cume ckgu ganti..tpi tu pun dlu...aku taw aku tak laa taw sume perkara..aku bukan la robot leh ingt blk sume ilmu yang aku blja dlu..tpi aku cube sedaya upaya agar dak2 ni faham...ckgu mana takmo tgk kejayaan anak murid dorunk???aku kalo leh nak sgt2 tgk dorunk berjaya...tpi bile camni terjdi padaku..hati ini bagai stop jap..fikiran ni timbul laa mcm2...aku ni tak layak ke jdi ckgu???nape aku tak taw nak ajar??perlukah aku berhenti mngajar?????sabar nora...mungkin dugaan bg ku..mungkin aku perlu ubah sedkit cara aku mngajar..mungkin kene perbaiki lagi diri ni...mungkin juga aku kene lebih garang...Sedih ar....tpi thnx wat sorunk sahabat ni...memberi aku care bagaimana nak sabar ni...bykkan berzikir...btol2...kadang2 bile dah jdi camni..bnda yg senang pun leh lupe..aku kene kuat...ambil itu sebagai benda yng menguatkan aku...herkkkk!!!tak taw nak luah camne lagik..sedeynyaaa...

2 comments:

shafazila said...

ala...relex arr...kite takkan develope kalu tak dapat kritikan...belajar dari kegagalan adalh yang terbaik...

ShelaBlurbSs said...

sapa ya seorang kawan tuh. ehem2.

neway. bolayan aje sume tuh.

biasela budak-budak..