CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Sunday, March 1, 2009

HATI KECIL BERKATA

aku masih baru dlm blog2 ni..bile buhsan2 suke bace n usha blog2 org...kadang2 terbace blog mereka2 yang pandai2 ni..bisik ati kecik aku ni.."kenapa aku tak macam dorunk ni?"....msti bez kalo jdi cam dorunk...berilmu..aku terfkir.."tak same ke otak aku ngn mereka?"soklan bertubi2 muncul dlm minda...terguris sedikit ati ni...pasti bahagia idup mereka yaa..mungkin dlm ati aku muncul sikit sedey + cemburu...aku taw mungkin tidak elok aku bersikap sedemikian..kita seharusnya bergembira atas kejayaan mereka ini..terutama saudara seIslam kita ...tpi sume ni aku salahkan pada diriku..aku tak berusaha sebelum ini untuk mencapai kejayaan yang aku impikan...dulu kuat sgt maen...aktif..mungkin aku kene usaha dan terus berusaha..aku bersyukur padaNya..dengan segala rezeki yng dilimpahkan padaku...aku nak nasihatkan pada adek2 di luar sane...usaha + berdoa laa selagi termampu..kita usaha mungkin kita akan dapat mengejar cita2 yang diimpikan...tanpa usaha kejayaan tak datang bergolek pda kita...lepas itu berserah padaNya..pada adekku effa yang bakal mengambil SPM...kak wa doakan effa berjaya...banyakkan membaca dan membuat latihan..jgn ikut mcm kak wa dlu..hehe...

*sebab topik kali ini sedey skit..jdi aku tukar skit gaya tulisan ini..

5 comments:

ShelaBlurbSs said...

betul. setiap orang lain cabaran. laen masalah. dan bukan semua perlu diketahui orang. nampak sahaja gembira dalam hati siapalah tahu. macam i ni. ahak.

shiha_87 said...

huhu..tu ar..tpi hati kecil ni sedey ar shela..tgk kejayaan org..aku hanya org biasa yang ingin kan seperti mereka...

shafazila said...

ni coment dari i..."Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar..
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi.."

shiha_87 said...
This comment has been removed by the author.
shiha_87 said...

thnx k ilaa....ni syg k ila lebh..kata2 tu dapat menceriakan kembali idup adk...syukran2...^_^