CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Saturday, November 29, 2008

NASIHAT!!!

Tdi DR gigi bg nasihat...skrg giliran akak aku plak bg nasihat...hehe...thnx ya my sis!!^_^
byk nasihat yg maybe leh berkongsi serba sedikit kot...

1-Akak aku nasihat pasal lelaki.
(Carilah lelaki yg kaya dengan hati @ seorang yg baek hati..Janganlah memandang kepada kaya pada harta benda sahaja..Carilah lelaki yang SOLEH...(tu mmg plg ptg bg aku)...yg boleh mendidik kita menjadi seorng muslimah n isteri yg solehah...n yg plg ptg...bykkan berdoa n membaca AL-QURAN )

2- Mengenai kerjaya @ masa depan
(Dia berpesan agar janganlah pikir ape org kata...mungkin apa yang kita wat tu tak ar sehebat mana tapi rezeki yang diberi oleh ALLAH tu kita takleh jangka..ALLAH MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG...kita takkan taw apa yg berlaku..walaupun diploma tapi rezeki yang diberi oleh ALLAH..siapa tahu?Asalkan kita USAHA! )

3- Bersyukur
(kita manusia sama aje di sisi Allah...cumenya yang membezakan kita adalah amalan kita bukan harta kita...Allah tak pandang pun harta kite malah dia yang beri harta itu kepada kita...kepada yang agak berjaya dan bernasib baik tu....tak perlu nak berlagak dan berbangga diri...seme tu datang dariNya...kalau Allah tak beri anda takkan dapat...jadi je insan yang lebih bersyukur...kerana anda bakal tempah kebahagian di akhirat.)petikan dari blog akakku..sape nak bace leh ar bace...

Itulah serba sedikit nasihat2 yang aku dapat malam ni...memang memberi banyak dorongan kepada ku..

Pengajaran yang aku dapat

1-Aku kenala berusaha dengan memperbanyakkan berdoa erti kata beribadah dan berdoa serta membaca AL-QURAN...betul2..pernah juga dengar ada seorang tu kata Kalo ada jodoh ada la...tpi kalo tak usaha mana nak dtg n aku dgr bahawa nya lelaki bukan tak banyak tapi lelaki yg baek kurang...byk gak benda yg aku dapat mlm ni..walaupun aku masih muda lagi tapi nasihat ni leh serba sedikit memberi pengajaran n nasihat berguna untuk aku.

2-Aku sebernanya dah kerja n hanya mempunyai dip jerk..so byk ar yg kata nape tak sambung??Dalam hati ini mmg nak sgt2222 sambung ambil deg...sape tak nak????tapi aku ada benda laen yang kene aku lakukan dulu..so pikir2 aku taknak jdi org yang penting kan diri jerk..so herk!!!ganbate..walaupun apa orang kata tutup telinga tpi tak ar sume org kata tutup telinga..hehe..yang menyakitkan hati jerk ar..hehe...n skrg aku taw bahawa segalanya datang dariNYA...aku akan usaha untuk diri aku n aku usaha tuk mencapai cita aku!USAHA NORA!!!GANBATE!CHAIYOK!

3-Aku kene bersyukur atas segala yang aku ada dan kecapi skrg ni...SYUKUR!Seperti dlm lagu Raihan (lupe tajuk dia tpi lirik camni..UCAPLAH ALHAMDULILLAH,SYUKUR KITA KEPADA ALLAH..mcm tu ar.. n UNIC (ERTI SYUKUR)..

Apa2 pun nak ucap thnx pada akakku
( KAK ILA)
sebab byk memberi nasihat...
Moga takde ar masuk telinga kiri keluar telinga kanan...hehe...
^_^

2 comments:

FabulouShela.. said...

Sy bersetuju . Terima Kasih atas nasehatmu. Betol. Usah peduli apa org kata. Hidup ini kita yg punya. Jd nape perlu fikirkan apa yg org kata?

mmsyah said...

perghhhh....sudah pandai...